جستجو کردن

همه آن چیز که باید درباره خیارشور بدانید



همه آن چیز که باید درباره خیارشور بدانید
خیارشور یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها در خیلی از کشورها به‌حساب می‌آید. به‌خصوص برای کسانی که ذاِئقه غذایی آنها به سمت گروه ترشیجات نزدیک است! به‌جرئت می‌توان گفت که تقریباً داخل یخچال همه خانه‌ها یک شیشه از آن قطعاً پیدا می‌شود! تصور دنیای بدون استفاده از این خوراکی شاید غیرممکن باشد؛ چون در خیلی از وعده‌های غذایی‌مان جا خوش کرده است و طعم غذاها را خوشمزه و خاص می‌کند. این ماده غذایی را هم می‌توان از فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها تهیه کرد و هم می‌شود به‌آسانی آن را در خانه درست کرد.ما در این مقاله سعی می‌کنیم بیشتر شما را با این خوراکی آشنا کنیم. اگر دوست دارید کمی اطلاعاتتان را در مورد این خوراکی محبوب بالا ببرید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

خواص و ارزش غذایی خیارشور
خیارشور را می‌توان جزو تنقلات سالم به‌حساب آورد البته درصورتی‌که در مصرف آن زیاده‌روی نشود! از جمله ویتامین‌هایی که در آن وجود دارند می‌توان به ویتامین K و ویتامین C اشاره کرد. این ماده دارای مواد مغذی دیگری همچون فیبر، منیزیم، مس و پتاسیم است که هرکدام از این مواد در بهبود سلامت انسان نقش مهمی را ایفا می‌کنند. این خوراکی سرشار از ویتامین K و ویتامین C است. همان‌طور که می‌دانید ویتامین K در سلامت استخوان نقش مهمی دارد. این ویتامین در بهبود سلامت قلب و در فرایند انعقاد خون نیز کمک‌کننده است.


دیگر ویتامین موجود در خیارشور یعنی ویتامین C فواید خیلی زیادی برای بدن دارد از جمله مهم‌ترین آنها تقویت سیستم ایمنی بدن است. دیگر مواد مغذی موجود در خیارشور که بالاتر به آنها اشاره کردیم در سلامت بدن بسیار نقش مهمی دارند. به‌عنوان‌مثال از جمله نقش‌های مهم فیبر کاهش بیماری‌های قلبی و گوارشی است. در مورد ماده مغذی مس نیز همان‌طور که می‌دانیم از مواد معدنی کمیاب به‌حساب می‌آید. ماده معدنی مس برای بدن انسان خواص زیادی دارد که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم این خواص عبارت‌اند از: پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر، پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، نقش در فرایند ساخت گلبول‌های قرمز خون و بهبود سیستم ایمنی بدن.






 

مواد مغذی خیارشور

نکته جالب دیگر درباره این خوراکی خوشمزه این است که می‌تواند شامل باکتری‌هایی باشد که برای سلامتی انسان مفید هستند. این باکتری‌ها پروبیوتیک هستند. این باکتری‌ها برای روده و برای دستگاه گوارش بسیار مفیدند. گفته می‌شود باکتری‌های پروبیوتیک در کاهش سطح استرس بدن نیز نقش دارند.

چه کسانی در استفاده از خیارشور محتاط باشند؟
هر ماده غذایی حتی اگر سالم باشد بیش از حد مصرف شود می‌تواند برای بدن انسان مضر باشد. خیارشور هم از این قاعده مستثنی نیست! پس بهتر است در مصرف آن خیلی زیاده‌روی نشود. افزودن نمک زیاد در هنگام تهیه آن باعث بالا آمدن فشارخون می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود افرادی که فشارخون بالایی دارند یا دچار بیماری‌های کلیوی هستند در مصرف آن محتاط باشند. لازم به ذکر است که خیارشور طبع سرد و تر دارد؛ بنابراین بهتر است که هنگام مصرف همراه با غذاهایی که طبع گرم دارند مورداستفاده قرار بگیرد.

انواع خیارشور
خیارشور رویال و خیارشور پی اس از معروف‌ترین انواع این ماده غذایی هستند. هرکدام از این‌ها طعم و ویژگی‌های متفاوتی دارند. جالب است بدانید که نوع رویال نسبت به نوع پی اس کیفیت بالاتری دارد. در نوع اول برخلاف نوع دوم از خیارهایی با اندازه بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر استفاده می‌شود. حال‌آنکه نوع پی اس اندازه‌ای کوتاه‌تر دارند.در کل می‌توان گفت که نوع رویال نسبت به نوع دیگر هم کیفیت بالاتری دارند و هم از لحاظ طعم و بافت و طول عمر نسبت به نوع پی‌اس بهتر هستند.

 

 


 

 

انواع خیارشور در سراسر جهان
بسته به موقعیت جغرافیایی روش تهیه این محصول هم می‌تواند متفاوت باشند! که درنتیجه هرکدام طعم مخصوص به خودش را خواهد داشت. از جمله انواع مشهور آنها در سراسر جهان می‌توان به خیارشور ترکی، هندی و آمریکایی اشاره کرد که هرکدام از آن‌ها مزه و ویژگی متفاوتی نسبت به دیگری دارد. به‌عنوان‌مثال در روش تهیه نوع هندی از سبزیجات یا میوه‌ها نیز به‌عنوان چاشنی استفاده شود که طعم آن را خاص و بی‌نظیر می‌کند.


انواع خیارشور

موارد کاربردی خیارشور در آشپزی
خیارشور علاوه بر اینکه می‌توان آن را به‌تنهایی مصرف کرد، به همراه غذاهای دیگر نیز قابل‌استفاده است. این غذاها شامل انواع ساندویچ‌ها و سالادها هستند. از معروف‌ترین و محبوب‌ترین سالادهایی که با آن قابل تهیه است می‌توان به سالاد الویه اشاره کرد. این ماده از چاشنی‌های مهم خیلی از سالادهای دیگر نیز همچون سالاد ماکارونی یا سالاد سیب‌زمینی به‌حساب می‌آید. خوراکی‌های دیگر که خیارشور در آنها کاربرد دارد عبارت‌اند از: کتلت، کوکوسبزی، بندری، ساندویچ مرغ، ساندویچ فلافل، همبرگر و بسیاری از خوراکی‌های متنوع دیگر. اگر بیشتر دقت کنیم می‌بینیم که این ماده غذایی نقش مهم و اساسی در رژیم غذایی ما دارد!

نکات مهم و کلیدی در هنگام خرید خیارشور
خیارشور تقریباً همه‌جا در دسترس هست. اما برای اینکه مطمئن باشیم که یک گزینه باکیفیت خریدیم به چند نکته باید توجه کنیم. آنهایی که صنعتی هستند اغلب مواد افزودنی در خود دارند. در هنگام خرید برچسب روی شیشه آن‌ها را بخوانید و از مواد افزودنی آن‌ها مطلع شوید. دقت کنید که مواد افزودنی نوشته شده در آن بیش از حد نباشند. این مواد افزودنی می‌توانند انواع اسیدها یا مواد افزودنی از نوع دیگر باشند.

همیشه لازم نیست برای تهیه آن از نوع صنعتی یا شرکتی خرید کرد. اغلب فروشگاه‌ها خیارشورهایی که به‌صورت طبیعی تهیه و آماده شده‌اند را می‌فروشند. این نوع طبیعی هیچ مواد افزودنی در خود ندارند و بنابراین سالم‌تر هستند.   

 

 


 

 

اگر سلامتی‌تان برایتان خیلی مهم است توصیه می‌شود که همیشه نوع طبیعی را انتخاب کنید.

 

 رازهای خرید خیارشور باکیفیت

جمع‌بندی
ما در این مقاله برای شما درباره خیارشور و ارزش غذایی آن نوشتیم، مضراتی که این خوراکی می‌تواند داشته باشد را عنوان کردیم، از انواع این ماده غذایی صحبت کردیم، هم چنین غذاهایی که با آن و به همراه آن استفاده می‌شوند را نام بردیم و در آخر نکات مهمی که در هنگام خرید این محصول باید به آن‌ها توجه کرد را بیان کردیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید و کاربردی باشد.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

Rate this post
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x